בחירה של מנהלים

חלק מההטבות שמקבלים מנהלים הוא רכב המתאים למעמדם, אם חשקה נפשכם גם כן ברכב המיועד עבור מנהלים תוכלו למצוא דגמים ייעודיים אשר יתנו מענה הולם לדרישותיכם.

לכל יצרניות הרכב יש מספר דגמים בארסנל: מכוניות עירוניות קטנות “קומפקטיות” המיועדות למספר קטן של נוסעים ולנהיגה בדרכים עירוניות לרוב, מכוניות ספורט אלגנטיות ומהירות, מכוניות שטח 4X4 שייעודן הוא נסיעה בדרכים שאינן סלולות וישנם כלי־רכב משפחתיים גדולים שניתם להגדירם גם כמכוניות מנהלים.

רכב מסוג זה מתהדר במראה יוקרתי וגדול, מנוע חזק, ביצועים מרשימים, מערכות מיגון ובטיחות מהמתקדמות ביותר ועוד.

עם זאת, לא כל רכב גדול הוא רכב עבור מנהלים ולא כל מנהל יעדיף דווקא רכב מקטגוריה זו. במאמר זה נפרט על הרכב ולמי הוא מתאים במיוחד.

מהו רכב מנהלים?

בשנות השישים, רכב מנהלים יועד למנהלים בדרגים הבכירים ובדרגי הביניים כדי שיוכלו להגיע אל העבודה ובחזרה בנוחות, במהירות ובצורה מכובדת, אך גם שימש סמל סטטוס ומעמד שאין עליו עוררין.

היום, רכב מנהלים אינו רק סמל סטטוס, כי אם רכב משפחתי גדול במיוחד (דרגה אחת מתחת לרכב יוקרה), ויש לו מאפיינים מוגדרים.

רכב מנהלים יהיה גדול ומרווח במיוחד ויתאים לחמישה נוסעים לפחות כולל הנהג, יהיו בו מושבים ארגונומיים ונוחים במיוחד, מערכות בטיחות מתקדמות, אבזור מפנק וחדיש, עיצוב אלגנטי, מראה יוקרתי, מנוע גדול של 2.0 סמ”ק לפחות ויכולות ביצוע מרשימות על הכביש. הוא יהיה חסכן בדלק ומחירו יהיה גבוה יותר מרכב משפחתי רגיל.

כיצד נבחר רכב מנהלים?

כאשר בוחרים כל מוצר שהוא, בעיקר אם הוא יקר ואמור לשמש אותנו לזמן ארוך, חשוב להתאים אותו לצרכים ולשימושים המדויקים שלנו, ולצורך כך חשוב לברר אותם טרם הקנייה.

ראשית, כמובן, יש להתחשב בתקציב המיועד לרכישת הרכב, ולברור מתוך כל מגוון המכוניות את אלו העומדות בטווח המחירים שלנו.

אם הרכב נרכש באמצעות מקום העבודה, נקבל רשימה של כמה דגמים העומדים בדרגת הזכאות שלנו, שמתוכם נוכל לבחור את הדגם המועדף עלינו.

שנית, עלינו לברר מי יהיו הנהגים והנוסעים ברכב. האם הוא מיועד למשפחה של הורים ושני ילדים קטנים אשר צריכים כסאות תינוק ומקום לאחסון ציוד בתא מטען?

או שמא משפחה של חמש נפשות עם שלושה ילדים מתבגרים שצריכים מקום ישיבה מרווח במושב באחורי?

אחר־כך, כדאי לבחון אילו נסיעות יבוצעו ברכב. האם הוא מיועד לנסיעות קצרות לעבודה ובחזרה בלבד? האם הוא מיועד לטיולים משפחתיים מרובים שגם כן יידרשו תא מטען גדול לאחסון הציוד הרב?

האם הוא ישמש גם לנהיגה של נהג צעיר וחדש כמו כן חשוב מאוד לשים לב למערכות הבטיחות שמציעה כל דגם של רכב מנהלים

. פרט נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת הוא נושא צריכת הדלק ורמת זיהום האוויר.

ייתכן שרכב חשמלי יוכל להיות הפתרון המושלם שכן צריכת הדלק ברכב היברידי נמוכה ביותר וכך גם רמת זיהום האוויר שלו.

אין תחליף לניסיון

לפני כל קנייה של רכב חדש בין אם הוא יד שנייה ובין אם חדש מהיבואן, כדאי לקחת אותו לנסיעת מבחן.

רק נסיעת מבחן תגלה לכם האם הרכב נוח לכם לנהיגה, האם המושבים מרווחים עבור הנוסעים שאמורים להצטרף אליכם, האם חבילת האבזור מתאימה לכם או שמא כדאי להרחיב אותה,

האם קל לתמרן את הרכב בכבישים עירוניים ובחניות וכדומה.

לעיתים, לאחר נסיעת מבחן, תגלו כי הרכב שאותו רציתם אינו עומד בדרישות שלכם וכי כדאי לבחור דווקא בדגם אחר שייתן מענה מושלם לכל דרישותיך וצורכיכם בשנים הבאות.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך

איך בוחרים רכב ראשון בגיל צעיר?

בחירת המכונית הראשונה שלכם בגיל צעיר יכולה להיות משימה מרתיעה. אתם כנראה מבינים את החשיבות של בטיחות ונוחות, שהן די ברורות מאליהן, ומעוניינים לכלול ברכב את הטכנולוגיה החדשנית ביותר, אבל מה עוד עליכם לקחת בחשבון?

קרא עוד »
רכב שטח

הרפתקאות שטח: איזה רכבי שטח יתאימו לכם

העולם המודרני הרחיק מאיתנו את הטבע, וגרם לנו לפתח חומות ומחיצות המסוככות עלינו ומפרידות אותנו מהעולם הפראי והטבעי. כתנועת נגד לתופעה זו, אנשים רבים כיום מבקשים להתחבר מחדש לטבע באמצעות רכבי שטח וטיולים בטבע. במאמר זה נסקור בקצרה את עולם רכבי השטח, ונסביר כיצד לבחור את הרכב המתאים ביותר עבורכם.

קרא עוד »

רכב חשמלי סיני – האם משתווה למקבילותיו האירופאיות ואמריקאיות?

רכבים חשמליים הם אחד החידושים שנכנסו לשוק הרכב בשנים האחרונות. רכבים אלה נעים באמצעות שימוש במנוע חשמלי, שמשתמש בסוללה לצורך האנרגיה שבאמצעותה הוא נוסע. לרכבים אלה יש יתרונות רבים וגם מספר חסרונות. בכתבה נסביר בקצרה על רכבים חשמליים, ובנוסף לכך נסקור את איכות הרכבים החשמליים האירופאים והאמריקאים מול רכב חשמלי סיני.  

קרא עוד »