טיפים לבחירת אופנועים וקטנועים

אופנועים

עבור רוכבי אופנועים וקטנועים הרכיבה על רכב דו גלגלי היא דרך חיים ודי קשה להם להסתגל בשלב מסוים לנהיגה במכונית. הם מעדיפים לעלות במהירות על אופנוע כבד, קל או זה המותאם לשטח כדי ליהנות הן מהרכיבה והן מההגעה המהירה ליעד. מי שנוסע בעיר ונתקל לאורך כל היום בעומסי התנועה מעדיף לרכב על רכב דו גלגלי ולפלס את דרכו בין המכוניות בפקק כדי להגיע למחוז חפצו. יתרון הזמן והמהירות גוברים על הרצון לנהוג ברכב רגיל.

אוהבי האופנועים מקבלים כל הזמן רעיונות חדשים, מידע ונתונים על הדגמים החדשים שהגיעו לשוק. לכל אחד מהם יש יתרונות מבחינה מכאנית, חשמלית, נוחות הרכיבה, התאמה לצרכים ועוד. ברוב המקרים כאשר רוכב אופנוע מעוניין לרכוש רכב חשמלי הוא עובר על הקטגוריות הרלוונטיות באתר האינטרנט של היבואן עלית אופנועים כדי לקבל החלטה נכונה. רצוי מאד להתייעץ עם אנשי המקצוע בחברה כדי לפתור את ההתלבטויות השונות טרם קבלת ההחלטה הסופית.

אופנועים בכל מקום

לאור המסוכנות של רכיבה ברכב דו גלגלי שהוא ללא הגנה לעומת רכב וללא גג לחורף ולקיץ, קיימת סכנה תמידית של החלקה או חלילה תאונת דרכים. זו הסיבה שכאשר מעוניינים לרכוש אופנועים או קטנועים חדשים, אחד הדברים החשובים ביותר הוא הבטיחות בעת הרכיבה. זו הסיבה שבשנים האחרונות חל מהפך ויצרנים רבים של אופנועים ביצעו מחקרים אשר הובילו לשינויים במבנה של האופנוע ובאביזרים שלו כדי ליצור מעטפת של בטיחות.

בדיקה של אופנוע חדש

יש כמה נתונים אקוטיים שיש לבחון טרם רכישת אופנוע חדש, הן אם מדובר באופנוע חדש ועל אחת כמה וכמה אם מדובר באופנוע יד שנייה. כמו לדוגמה מהו גודלו של המנוע, כמה כוחות סוס, תקינותה של מערכת הבלמים, אופן הפעולה של כידון ההיגוי, תיבת הילוכים כפולת מצמד הכוללת מזלג קדמי כמתלה ועוד.

אחד הנושאים החשובים ביותר הוא יעילות צריכת הדלק, כמה קילומטרים אפשר לגמוע באמצעות ליטר אחד של דלק. ככל שמדובר בדגמים חדשניים של אופנועים ושל קטנועים כך צריכת הדלק היא טובה ביותר וכך אפשר לגמוע מרחקים תוך צריכה מופחתת של דלק.

זהו נושא מהותי עבור רוכבי אופנוע אשר מבצעים נסיעות רבות מחוץ לעיר ולכן צורכים הרבה דלק וגם עבור רוכבים בתוך העיר שנעים במהירות נמוכה יחסית, אך סך הנסיעות שלהם הוא רב. המטרה של כל רוכב אופנוע היא שיהיה זה רכב דו גלגלי בעל יעילות רבה וכך הצריכה של הדלק תהיה נמוכה ככל האפשר לאור מחירו הגבוה.

אופנועים להרפתקנים

כשמדובר ברכבי שטח יש לבדוק באופן מוקפד את האביזרים הנלווים של כל אופנוע כדי לוודא יציבות ואיתנות בעת רכיבה בשטח וכל זאת כדי להקטין למינימום את האפשרויות של החלקה ונפילה בשטחים סלעיים או בדיונות חול. בהתאם לאופציות הקיימות, יבחר כל רוכב אופנוע את הדגם שהוא המושלם עבורו.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך

איך בוחרים רכב ראשון בגיל צעיר?

בחירת המכונית הראשונה שלכם בגיל צעיר יכולה להיות משימה מרתיעה. אתם כנראה מבינים את החשיבות של בטיחות ונוחות, שהן די ברורות מאליהן, ומעוניינים לכלול ברכב את הטכנולוגיה החדשנית ביותר, אבל מה עוד עליכם לקחת בחשבון?

קרא עוד »
רכב שטח

הרפתקאות שטח: איזה רכבי שטח יתאימו לכם

העולם המודרני הרחיק מאיתנו את הטבע, וגרם לנו לפתח חומות ומחיצות המסוככות עלינו ומפרידות אותנו מהעולם הפראי והטבעי. כתנועת נגד לתופעה זו, אנשים רבים כיום מבקשים להתחבר מחדש לטבע באמצעות רכבי שטח וטיולים בטבע. במאמר זה נסקור בקצרה את עולם רכבי השטח, ונסביר כיצד לבחור את הרכב המתאים ביותר עבורכם.

קרא עוד »

רכב חשמלי סיני – האם משתווה למקבילותיו האירופאיות ואמריקאיות?

רכבים חשמליים הם אחד החידושים שנכנסו לשוק הרכב בשנים האחרונות. רכבים אלה נעים באמצעות שימוש במנוע חשמלי, שמשתמש בסוללה לצורך האנרגיה שבאמצעותה הוא נוסע. לרכבים אלה יש יתרונות רבים וגם מספר חסרונות. בכתבה נסביר בקצרה על רכבים חשמליים, ובנוסף לכך נסקור את איכות הרכבים החשמליים האירופאים והאמריקאים מול רכב חשמלי סיני.  

קרא עוד »