בשנים האחרונות, וגם בהיסטוריה של תעשיית הרכב למעשה, לא מעט יצרניות עשו שיתופי פעולה עם מותגי אופנה שונים על מנת למתג את הרכבים שלהם.
למעשה, השיתוף פעולה הזה הוא לא נדיר בכלל, וניתן למצוא אותו אצל יצרניות רכב יוקרתיות כמו מרצדס למשל, ומותגי רכב אחרים
רכב ואופנה
שיתופי הפעולה בין תעשיית הרכב לתעשיית אופנה הם כבני 60 שנה, וזה נולד מהצורך של תעשיית הרכב ליצור רכבים מעניינים יותר מבחינה עיצובית.
הם הבינו שרכב הוא פריט אופנתי לכל דבר, מעבר למה שקורה מתחת למכסה המנוע, והם הביאו את הסטייל והחשיבה האופנתית לעיצובי דגמי הרכבים, מה שגרם למכירות לעלות משמעותית וגם להפוך את עולם הרכב לעולם נחשק יותר.
בין היתר בשיתופי הפעולה, תוכלו למצוא שיתופים של יצרניות רכב עם גוצ’י, ורסאצ’ה, ועוד.
לפני השימוש במוטיבים מתעשיית האופנה, יצרניות הרכב היו משתמשות במוטיבים שונים, כמו למשל מוטיבים מהטבע.
היום ניתן לראות שהמוטיבים שרואים בעיצובי הרכבים המודרניים נשאבים גם מתעשיית האופנה וגם ממוטיבי טבע ועוד.
פלח שוק גדול יותר
בסופו של דבר, יצרניות הרכב רוצות לפנות לנתח שוק כמה שיותר גדול.
הם הבינו את הפוטנציאל של בתי אופנה ומעצבות אופנה קטנות כגדולות, לחבר אותם עם קהלים חדשים לגמרי.
בין השיתופי פעולה ניתן למצוא שיתופים גם עם מעצבים ומעצבות מקומיות יותר של תיקים לנשים ומותגי ביגוד מקומיים למשל, בשביל לקדם דגמים ספציפיים בהתאם לרוח האורבנית והמקומית שבהם רוצים לשווק את הרכב.
למעשה, מחקרים מראים, שפלחים שלמים מהאוכלוסיה מעדיפים להשקיע יותר כסף ברכבים מעוצבים מאשר כאלו שלא.
אנשים שמים הרבה יותר דגש על האופנתיות והעיצוב של הרכב, לפעמים גם מעבר לדקויות בביצועי המנוע.
לכן, ברגע שחברת רכב נותנת טאצ’ אופנתי לדגמים שלה, היא יכולה להגדיל את המכירות משמעותית.
בניית תדמית שיווקית
יצרני הרכב גם הבינו ששימוש במוטיבים אופנתיים בעיצובי הרכבים שלהם, הם לא רק בשביל למכור יותר מכוניות בשורט ראן.
האופנתיות שהם מכניסים בעיצובים בסופו של דבר מעלה את ערך מותג הרכב, מה שיכול להתפרש ברווחים של מיליארדים לאורך השנים.
בסופו של דבר הכל זה מיתוג. כאשר אתה מעלה את שווי ואת תפיסת המותג שלך, הפוטנציאל הריווחי יהיה משמעותית גדול יותר, בהתאם.
דוגמאות לשילובי אופנה ברכבים
שילובי האופנה אינם נגמרים בעיצובים בחלל הפנים של הרכב, ובשינויי צבעים, אלא גם בשימוש בחומרים כמו ג’ינס, בגדים מיוחדים למושבים, קימורים שמתאימים לאופי מותג האופנה שהופכים את הרכבים לסקסיים יותר, ספורטיביים יותר, אלגנטיים יותר וכו’.